Karrier – Munkaerő-piaci trendek – Meddig maradjunk egy munkahelyen?
Tartalomjegyzék
Karrier: Munkaerő-piaci trendek. Meddig maradjunk egy munkahelyen?
Munkaerő-piaci trendek. Van egy minimális időtartam, ameddig egy munkahelyen kell maradnia?
Egy éves szabály???
Bár az egyéves szabály továbbra is az optimális karrier és a megfelelő megtalálása szempontjából, vannak jelek arra, hogy nem tekintik már olyan megmásíthatatlannak, mint régen. Valójában a követelmények valamelyest lazulni látszanak még a járvány előtt is, ahogy a munkaerő-piaci trendek megváltoztak.
Kivéve, ha…
Az expertek szerint, ha egy munka valóban borzalmas, gyorsan elhagyható. Csak legyünk felkészülve arra, hogy magyarázzuk meg a gyors váltást a jövőbeli munkaadóknak.
A baby boomerek és az előző generációk általában sokáig egy szervezetben dolgoztak. Az aktuális generációk továbbléptek ebből a gondolkodásmódból. Bár nincsenek egyértelmű adatok annak alátámasztására, hogy a fiatalabb munkavállalók többet ugranak munkahelyről munkahelyre, mint az előző generációk, a legtöbb munkavállaló ma azt várja, hogy karrierje során többször is munkahelyet váltsanak, hogy előrébb lépjenek, új készségeket szerezzenek vagy jobb csomagot kapjanak. A munkahelyváltás bizonyos iparágakban, például a tech területén, gyakoribb.
Segíthet a Karrier Coaching!?
A munkahely váltás választássá vált, és olyan, amely gyakran többet mond az alkalmazóról, mint a munkavállalóról. A munkavállalók egyre inkább olyan munkahelyeket keresnek, ahol az alkalmazottak jólléte és elkötelezettsége a fontosabb, mint egy ‘rossz’ munkáltatónál maradni. Ez a változás nagymértékben felgyorsult a járvány miatt, amikor a kiégés és az egészségtelen munkamódszerek miatti magas érzékenységekkel együtt érkezett a „Nagy Lemondás”, ami néhány munkáltatót arra kényszerített, hogy nehéz helyzetben lévő pozíciókat töltsön be.
A cikk tovább olvasható a CoachLab weboldalán, ezen a címen/linken: Meddig célszerű minimum egy munkahelyen maradni? Van egy minimális időtartam, ameddig egy munkahelyen kell maradnia?